Espoo, Otaniemi

TULOKSET TÄÄLLÄ
VALOKUVIA TÄÄLLÄ

Tammikuinen 40k koitos Espoossa, lauantaina 22.1.2011. Omat juomat, syömät mukaan sekä majoituskampetta, kaikki ei mahdu sampsan sänkyyn ja sohvallekin vain pari.

Olkaahan paikalla heti 12:00 tai välittömästi sen jälkeen.

Yritetään mahduttaa kolme pelipöytää Otaniemen ihmeasuntoon, saas nähä miten käy. Yöllä mulgaistaan aiheeseen sopivasti The Ultramarines elokuva.

Pelaajat ville, sampsa, antti, lasse, lauri, pekka, kingis, miikka

Armeijat uusimmasta codex - julkaisusta. Säännöt uusimpien faqien perusteella. Armeijan koko 1750 pistettä.

Lista printattava ennen turnausta, lista annetaan vastustajan tarkasteltavaksi ennen peliä.

Pelataan 4 kierrosta

Random game length. Varttia ennen peliajan loppua soi munakello, jonka jälkeen ei aloiteta uutta vuoroparia vaan kuluva pelataan loppuun. Kullekin kierrokselle varataan aikaa 2,5h.

Ensimmäisten kolmen kierroksen aikana vastustaja arvotaan, kuitenkin siten ettei tule uusintaotteluita jo pelanneiden kesken. Viimeinen kierros kertyneiden pistemäärien mukaan.

Kierroksen aloittaja heitetään ennen objektiivien laittamista, mutta vasta kun 5 kill pointin antavaa unittia on valittu.

Tavoitteet

Fire magnets. Pelaaja valitsee ennen pelin alkua vastustajan armeijasta 5 yksikköä, jotka tuhoutuessaan antavat pelaajalle pisteen.

Objectives. Jokainen hallussapidetty objektiivi antaa yhden pisteen ellei kierroskohtaisesta tavoitteesta johtuen muuta määräydy. Pelipöydän keskelle asetetaan yksi objektiivi. Pelaaja, joka aloittaa pelin, asettaa kahdelle pöytäneljännekselle yhden objektiivin kullekin. 6" neljänneksen reunoista, 12" muista objektiiveista. Tämän jälkeen vastustaja asettaa 2 objektiivia vapaille pöytäneljänneksille em. säännöin. Objektiivia pidetään hallussa scoring uniteilla.

Objektiivia voi contestoida kaikilla siihen kykenevillä yksiköillä. Scoring unitin arvo objektiivilla istuessaan on 2, kaikilla muilla yksiköillä 1. Tasatilanteessa objektiivi on kontestoitu. Otettaessa objektiivia haltuun ajoneuvon sisältä ajoneuvo ei anna lisäarvoa kontestointiin tai hallussapitoon. Eli ukot ulos vaunusta ni arvo on yhteensä 3.

Mikäli tyhjennät kentän vihollisesta, pelatkaa pelikierrokset loppuun, pisteitä kierroksesta saa tavoitteiden saavuttamisesta. Massacresta ei siten saa ylimääräistä hyvää. Paitsi tietenkin mielihyvää.

1. Kierros:
Huurteinen aamutaistelu
Deployment: spearhead. Ensimmäisen vuoroparin aikana yötaistelusäännöt.

0-5 pistettä Objectives
2 pistettä: Recon: pelin lopussa scoring unit vihollisen deployment zonella
1 pistettä: Trench warfare: heikennä vastustajan kaikki troopsit alle 50% alkuwoundeistaan.

2. Kierros
Hurmeiset hanget
Deployment: pitcehd battle

4 pistettä: Kill points
3 pistettä: Take and hold: pidä keskiobjektiivia hallussa kahdella scoring unitilla
2 pistettä: Hold the line: oma kenttäpuolisko on tyhjä vihollisesta

3. Kierros
Yllätyshyökkäys
Deployment dawn of war
Pelaajan laitettava outflankkaamaan yksikkö, joka ei normaalisti siihen pysty.

4 pistettä: Loot counter: ensimmäiseltä vihollisen tuhotulta yksiköltä tippuu kentälle uusi objektiivi. Tämän uuden objektiivin hallussapidosta saa kyseisen yksikön tuhonnut pelaaja 4 pistettä. Loot counterin asettaa kentälle yksikön tuhonnut pelaaja base to base contactiin yksikön viimeisen modelin/modelien kanssa. Tämän jälkeen se skatteroi 2d6 tuumaa normaalien scatter-sääntöjen mukaan.
3 pistettä: Objectives
3 pistettä: Surcigal strike: tuhoa vihollisen kaikki yhden force organisaation unitit eli kaikki heavy / elites / fast attack / hq tai troops choicen sisältämät yksiköt. Valitaan ennen pelin alkua.

4. Finaalikierros
Lopussa on vain tuhkaa
Deployment äänestys turnauspäivän alkaessa.
Käytettävissäsi on kolme kiertoradalta ammuttua ohjusta / meteoriittia / siemensyöksyä. s10 ap1 large blast, joka osuessaan hitillä scatteroi 1d6, muutoin 2d6. Jokainen käytetty orbital bombardment vähentää 1 pisteen käyttäjältään. Yksi per vuoro.

0-5 pistettä: Fire magnets
3 pistettä: Voita kill pointeissa vähintään 3 kill pointin erotuksella
3 pistettä: Objectives