TULOKSET TÄÄLLÄ
VALOKUVIA TÄÄLLÄ
Tammikuinen 40k koitos Espoossa, lauantaina 22.1.2011. Omat
juomat, syömät mukaan sekä majoituskampetta, kaikki
ei mahdu sampsan sänkyyn ja sohvallekin vain pari.
Olkaahan
paikalla heti 12:00 tai välittömästi sen jälkeen.
Yritetään mahduttaa kolme pelipöytää
Otaniemen ihmeasuntoon, saas nähä miten käy. Yöllä
mulgaistaan aiheeseen sopivasti The Ultramarines elokuva.
Pelaajat
ville, sampsa, antti, lasse, lauri, pekka, kingis, miikka
Armeijat uusimmasta
codex - julkaisusta. Säännöt uusimpien faqien
perusteella. Armeijan koko 1750 pistettä.
Lista
printattava ennen turnausta, lista annetaan vastustajan
tarkasteltavaksi ennen peliä.
Pelataan 4
kierrosta
Random game length. Varttia ennen peliajan loppua
soi munakello, jonka jälkeen ei aloiteta uutta vuoroparia vaan
kuluva pelataan loppuun. Kullekin kierrokselle varataan aikaa 2,5h.
Ensimmäisten kolmen kierroksen aikana vastustaja
arvotaan, kuitenkin siten ettei tule uusintaotteluita jo pelanneiden
kesken. Viimeinen kierros kertyneiden pistemäärien
mukaan.
Kierroksen aloittaja heitetään ennen
objektiivien laittamista, mutta vasta kun 5 kill pointin antavaa
unittia on valittu.
Fire magnets. Pelaaja valitsee ennen pelin alkua
vastustajan armeijasta 5 yksikköä, jotka tuhoutuessaan
antavat pelaajalle pisteen.
Objectives.
Jokainen hallussapidetty objektiivi antaa yhden pisteen ellei
kierroskohtaisesta tavoitteesta johtuen muuta määräydy.
Pelipöydän keskelle asetetaan yksi objektiivi. Pelaaja,
joka aloittaa pelin, asettaa kahdelle pöytäneljännekselle
yhden objektiivin kullekin. 6" neljänneksen reunoista, 12"
muista objektiiveista. Tämän jälkeen vastustaja
asettaa 2 objektiivia vapaille pöytäneljänneksille
em. säännöin. Objektiivia pidetään hallussa
scoring uniteilla.
Objektiivia voi contestoida kaikilla
siihen kykenevillä yksiköillä. Scoring unitin arvo
objektiivilla istuessaan on 2, kaikilla muilla yksiköillä
1. Tasatilanteessa objektiivi on kontestoitu. Otettaessa objektiivia
haltuun ajoneuvon sisältä ajoneuvo ei anna lisäarvoa
kontestointiin tai hallussapitoon. Eli ukot ulos vaunusta ni arvo on
yhteensä 3.
Mikäli tyhjennät kentän
vihollisesta, pelatkaa pelikierrokset loppuun, pisteitä
kierroksesta saa tavoitteiden saavuttamisesta. Massacresta ei siten
saa ylimääräistä hyvää. Paitsi
tietenkin mielihyvää.
1. Kierros:
Huurteinen aamutaistelu
Deployment: spearhead.
Ensimmäisen vuoroparin aikana yötaistelusäännöt.
0-5 pistettä Objectives
2 pistettä: Recon: pelin
lopussa scoring unit vihollisen deployment zonella
1 pistettä:
Trench warfare: heikennä vastustajan kaikki troopsit alle 50%
alkuwoundeistaan.
2. Kierros
Hurmeiset
hanget
Deployment: pitcehd battle
4 pistettä: Kill points
3 pistettä: Take and hold:
pidä keskiobjektiivia hallussa kahdella scoring unitilla
2
pistettä: Hold the line: oma kenttäpuolisko on tyhjä
vihollisesta
3. Kierros
Yllätyshyökkäys
Deployment
dawn of war
Pelaajan laitettava outflankkaamaan yksikkö,
joka ei normaalisti siihen pysty.
4 pistettä: Loot counter: ensimmäiseltä vihollisen
tuhotulta yksiköltä tippuu kentälle uusi objektiivi.
Tämän uuden objektiivin hallussapidosta saa kyseisen
yksikön tuhonnut pelaaja 4 pistettä. Loot counterin
asettaa kentälle yksikön tuhonnut pelaaja base to base
contactiin yksikön viimeisen modelin/modelien kanssa. Tämän
jälkeen se skatteroi 2d6 tuumaa normaalien scatter-sääntöjen
mukaan.
3 pistettä: Objectives
3 pistettä: Surcigal
strike: tuhoa vihollisen kaikki yhden force organisaation unitit eli
kaikki heavy / elites / fast attack / hq tai troops choicen
sisältämät yksiköt. Valitaan ennen pelin alkua.
4. Finaalikierros
Lopussa on vain
tuhkaa
Deployment äänestys turnauspäivän
alkaessa.
Käytettävissäsi on kolme kiertoradalta
ammuttua ohjusta / meteoriittia / siemensyöksyä. s10 ap1
large blast, joka osuessaan hitillä scatteroi 1d6, muutoin 2d6.
Jokainen käytetty orbital bombardment vähentää 1
pisteen käyttäjältään. Yksi per vuoro.
0-5 pistettä: Fire magnets
3 pistettä: Voita kill
pointeissa vähintään 3 kill pointin erotuksella
3
pistettä: Objectives