Hollola Kk

Massiivinen pelitapahtuma historiallisen Hollolan olemuksen ytimessä.

Tulokset täällä

Valokuvia tapahtumasta

Aikataulu

14.5.2011
10:00 Ilmoittautumiset alkaa
11:00 Ensimmäinen kierros
13:30 Toinen kierros
15:30 Tauko
16:30 Kolmas kierros
19:00 Neljäs kierros
22:00 Rantasauna
15.5.2011
10:00 Kanansiipiä Katinhännässä
16:00 Osallistujat alkaa olemaan oven ulkopuolella pysyvästi

!!!Taloudessa asustaa koira ja kaksi kissaa, joten allergisten tulee varautua sen mukaan!!!

Yöpymiset omin varustein. Pari sohvaa ja patjaa löytyy nopeimmille.
Omat eväät mukaan.
400m etäisyydellä löytyy kioski (8-20), kauppa (9-18, 12-18) ja baari (10-2, 10-24) sekä ravintola, jossa sunnuntaisin tarjolla lounasaikaan jäätävän hintainen pitopöytä (25e).


Round 1 - Tiedustelukosketus, Spearhead

"Tango-whiskey-niner, enemy contact bearing 15-00, range 1000 meters. Single unit, moving our way. Please advice."
"This is tango-whiskey-niner, evade and continue reconnaissance. Main force is right behind you, we will take the enemy and set up a firebase. Over and out."

Kumpikin pelaaja valitsee armeijastaan yhden yksikön toimimaan tiedustelijana. Tämä yksikkö ei saa olla armeijan HQ tai Heavy support valinta.

Pelipöydän keskelle asetetaan yksi objektiivi. Tätä objektiivia voi pitää hallussa Troop tai Heavy support yksiköllä, eikä sitä pysty muilla yksiköillä contestoimaan. Lisäksi molempien pelaajien deployment zonelle asetetaan yhdet objektiivit Capture and control -sääntöjen mukaisesti. Hallussapito ja contestointi näillä normaalisti.

Toisena tavoitteena on jatkaa tiedustelutehtävää saamalla tiedusteluyksikkö ulos pelipöydältä vastakkaiselta lyhyeltä sivulta. Yksikkö lasketaan poistuneeksi laudalta kun yksikin sen edustaja pystyy liikkumaan reunan yli. Onnistuminen tässä tehtävässä lasketaan hallussa olevaksi objektiiviksi.

Huom. Tiedusteluyksiköksi valittu elite, troop tai fast attack unit tulee deploymentissä asettaa omalle deployment zonelle.

Pisteet:
Molemmilla hallussa yhtä monta objektiivia 10-10
Toisella hallussa 1 objektiivi enemmän 13-7
Toisella hallussa 2 objektiivia enemmän 17-3
Toisella hallussa 3+ objektiivia enemmän 20-0

Round 2 - Kohtaamistaistelu, Dawn of war

"Ok men, they know we are here and there's some shit just about to hit the fan on a planetary scale. When the smoke bombardment is over We Will Give Them Hell!"

Normaalista Dawn of war asettelusta poiketen, kaikki yksiköt asetetaan pöydälle ja
deployment zonen syvyys on 12", ei kentän puoliväliin asti. Yksikön saa jättää reserviin vain mikäli sillä on joko Deep strike, Infiltrate tai Scout special rule. Lisäksi kaikki ajoneuvot saavat Codexinsa mukaisen Smoke launchers edun tai vastaavan ensimmäisen vuoroparin ajaksi.

Mikäli pelaaja edellisessä skenaariossa onnistui saamaan tiedusteluyksikkönsä pois pelipöydältä, saa hän nyt siirtää yhden vastustajan yksikön deploymentia 6" sen jälkeen kun kaikki yksiköt on asetettu. Mikäli molemmat onnistuivat, pelaajat heittävät noppaa kumpi tekee siirron ensin. Yksikön siirtämisessä pätee normaalit asettelusäännöt.

Pisteet:
Erotus kill pointeissa 0 10-10
Erotus kill pointeissa <3 13-7
Erotus kill pointeissa <5 15-5
Erotus kill pointeissa <7 17-3
Erotus kill pointeissa 7+ 20-0

Round 3 - Itsemurhatehtävä, Pitched battle

"The enemy line has to break. I have here a fine sample of brave volunteers ready to give their lives, so that we may fight another day. In the horizon you see our objective. Seize it and it will bring our foe down like a deck of cards."

Viisi objektiivia, yksi keskellä pelipöytää ja kaksi äärimmäisissä laidoissa pöydän pitkittäisellä keskilinjalla, sekä yksi keskellä kummankin pelaajan Deployment zonea.

Kumpikin pelaaja voi tilata kerran pelissä, omalla vuorollaan, epäsuoraa tulta lähitaisteluun. Ilmoitus tulen käytöstä tulee tehdä Assault phasessa sen jälkeen kun hyökkääjät ja puolustajat ovat liikkuneet, mutta ennen kuin tappelunoppia on heitetty. Käyttäjä nimeää yhden yksikön tilaajaksi.
Assault phasen lopussa kaikki kyseisen lähitaistelun osapuolet saavat 2D6 S3 AP- osumaa, jotka ratkaistaan välittömästi. Tämän jälkeen, mikäli taistelu on vielä käynnissä, erotetaan B2B kontaktissa olevat napit tuuman päähän toisistaan ja kukin yksikkö on Pinned. Fearless tai muut kikat ei auta, jytkyt on isoja.

Pisteet:
Molemmilla hallussa yhtä monta objektiivia 10-10
Toisella hallussa 1 objektiivi enemmän 13-7
Toisella hallussa 2 objektiivia enemmän 17-3
Toisella hallussa 3+ objektiivia enemmän 20-0

Round 4 - Elintilaa, Spearhead

"All we have to do now is clear this area to set up a base of operations. The enemy is allready on the run, so it should be just a walk in the park. Everybody be wary though, there might be some guerrillas lurking in the area. Alpha takes north, Bravo goes east and so forth. Rendezvouz here at 0600."

Yksiköitä ei aseteta pelin alussa pöydälle lainkaan, vaan kaikki yksiköt saapuu pöydälle joko heti ensimmäisellä vuorolla tai reservisääntöjen mukaisesti. Alueelle saa tulla oman Deployment zonen kummalta sivulta tahansa. Mikäli yksiköllä on reserviä koskevia erikoissääntöjä ne toimivat normaalisti.

Skenaariossa pyritään ottamaan haltuun pöytäneljänneksiä. Pöytäneljännes on hallussa mikäli sillä sijaitsee lukumäärällisesti enemmän scoring uniteja kuin vastustajalla. Tasapelin sattuessa ajoneuvojen & monstrous creatureje:n lukumäärä neljänneksellä ratkaisee ja edelleen tasapelissä neljännes ei ole kummankaan hallussa.  Yksi yksikkö voi yrittää hallita vain yhtä neljännestä vaikka olisikin levittäytynyt useammalle. Yksikkö saa valita vapaasti neljänneksen, jota pitää hallussa.

Pisteet:
Molemmilla yhtä monta neljännestä 10-10
Toisella 1 enemmän 13-7
Toisella 2 enemmän 15-5
Toisella 3 enemmän 17-3
Toisella kaikki neljännekset 20-0

Muu pisteytys

Kokonaan maalattu armeija 5
Osittain maalattu armeija (yli puolet) 2
Maalaamaton armeija (alle puolet) 0

Myöhästyminen ensimmäiseltä kierrokselta -5

 

Kartta pelipaikalle ja lähipalveluihin